Thursday, March 1, 2012

Adnan Sempit 2...

dah lama aku tak update pasal movie yang aku tengok...23 Februari yang lepas,aku tengok cerita Adnan Sempit 2...time tu,da tak payah beli tiket da,free je boleh tengok..hehe...cerita tu sangat2 lah menghiburkan..best gler...walaupun ayat2 nye ala2 rempit,yela da kata cerita pasal mamat motor kan..tapi aku tak rasa lawak dieorang tak boleh pakai..semuanye best..jalan cerita pun bagus walaupun simple...menceritakan pasal adnan(shaheizy sam) yang nak berusaha jadi ahli koprat setaraf dengan keluarga nadia(intan ladyana)..bila dia nak belajar bahasa inggeris tu nampak sangat kesungguhan dalam diri dia nak memuaskan hati ayah nadia...dengan semangat persahabatan yang kuat,adnan pun banyak melindungi kawan dia yang along raja lawak tu,aku lupa watak die..hehe...along n makwe dia(yana samsudin) pun banyak tolong adnan...so,pengajaran nye,cinta tu buatkan seseorang bersungguh sungguh untuk m'improve kan diri dia ke arah kebaikan dan semangat setiakawan sangat penting dalam kehidupan sebab kawan2 lah selalu ada di samping kita susah dan senang selain family kita...so,sokonglah filem buatan malaysia..hehe..

time kerja tgv,aku selalu promote cerita melayu sebab kadang2 orang kita ni,tak sedar diri,tak nak tengok cerita melayu....bila tengok filem melayu tayang n ramai orang tengok macam cerita ni,happy pulak...cerita melayu pun kena la menarik supaya orang kita tak rasa membazir nak beli..kalau tak best,aku pun tak nak promote...

No comments: