Sunday, March 14, 2010

hidup mula berubah...

test telah 2minggu berlalu...keputusannya memang tak boleh bla...huhu...1st test kot...tapi still ada beberapa result yang tak dapat lagi....so,mood aku memang tak ada lagi waktu buat exam tu...tapi mood tak ada pun still belajar bertemankan cahaya torchlight...1st time kot aku lalui cara belajar cam tu...yela,lights off awal n malas nak pergi bilik study...tapi bukan la aku sorang je...nak dekat 1 dorm kot buat cam tu...esoknya setengah jam sebelum test,aku tidur...bila dapat kertas masih lagi mamai...huhu..sejak dok asrama memang ngantuk da jadi kebiasaan aku n bukan aku je,hampir semua orang cam tu...tapi alhamdulillah,aku dapat menyesuaikan diri n mengantuk pun da berkurang...
yang paling tak best sabtu yang patutnya free,telah diisytiharkan ada prep n kena pakai baju sekolah...nasib baik baju aku da basuh cepat...so,tak ada la kabut nak fikir...inspection pulak,aku telah ditegur sebab baju salah gantung...aku n fatihah(kawan 1 dorm telah saja2 wat cam tu,sebab nak tengok pengawas cakap apa)patutnya bila gantung kena lipat 2 tapi aku gantung cam biasa...yela,da gosok kot,tak kan nak wat cam tu,komot r...
owh ya,ada sukantara minggu lepas...terpaksa buat demi ruby...(kena highlight ayat ni)..hehe..kalau dulu senang mengelak...tapi bila da dok asrama susah nak elak,semua kena terlibat...lari 1oom dalam 15saat,lontar peluru 9m(orang cakap)kalau dengar pun cam tak logik...mimpi jela nak lepas...aku rasa cam tengah berada kat sekolah sukan pulak..n lompat jauh 4.5m rasanya...tu pun mimpi gak bagi aku nak lepas...huhu...n yang paling mengejutkan,aku masuk lempar cakera untuk sukan tahunan nanti...aku gelak2 bila dengar...lempar cakera pun aku tak tahu cam mana..kalau lempar orang no hal...huhu...kawad pun aku masuk gak...sakit kaki tak payah cakap la...da la,lari da sakit,tambah lagi kawad...sengal2 kaki aku...
aku merasakan hari2ku di sabda semakin hari semakin baik n ada certain2 masa best...aku telah berjaya mengurangkan kekerapan menelefon family...biasanya,2 kali 1 hari...sekarang 1 kali je...(peningkatan membanggakan,aliya)..huhu...kawan aku kat sana pun best...fatihah,siva,syifa,miza,hidayah,intan,izzah,tina,nana,fatin,tiqa n fazira(suka nyanyi dengan budak junior ni sebab semua lagu dia tau)..hehe..tu je kot,nak cerita,ada masa lagi,aku update...

6 comments:

Yaa Ahmad said...

weh kau dah tak suka nyanyi dengan aku? :(

Aliya said...

ske r...
tp kau je slalu bz,smpai da xd mse nk nyanyi ngn aku...
hmm...

Yaa Ahmad said...

sampai hatimu.

Aliya said...

asl emo sgt ni???
huhu..
kau r plg the best bler nyanyi ngn aku...

tyaaxra said...

hehe, aliya sy teman baru awak nyanyi kat SABDA kan kan kan? =P

Aliya said...

haha...